Naar inhoud

Home Klanteninformatie FAQ Ik wil personeel aannemen. Wat moet ik doen?

Terug naar overzicht

FAQ

Ik wil personeel aannemen. Wat moet ik doen?

Bent u van plan personeel aan te werven? Neem dan zeker contact op met Acerta Sociaal Secretariaat. Onze medewerkers geven u tips en advies over de aanwerving, informeren u over gangbare loon- en arbeidsvoorwaarden en bieden u, via de dienst Legal Consult, ook sociaal-juridisch advies. Verder kan Acerta Sociaal Secretariaat de loonberekening en betaling voor u in orde brengen. Acerta Sociaal Secretariaat werkt nauw samen met Acerta Kinderbijslagfonds. U kunt er dus ook terecht met vragen over kinderbijslag, of andere toeslagen voor uw werknemers. U vindt de contactgegevens van Acerta Sociaal Secretariaat via de link Contact.

Personeel aanwerven heeft financiële implicaties, maar ook praktische. Als u personeel tewerkstelt, moet u een aantal verplichtingen nakomen. Bovendien verandert ook uw rol in uw onderneming. Vanaf nu bent u niet alleen bedrijfsleider, maar ook coach. Wilt u uw kennis en vaardigheden op dat vlak uitbreiden, dan kunt u terecht op onze HR-site.

Meer over personeel aannemen en verlonen leest u in het deel Personeel.
 

Sociaal statuut
Rechten en plichten
Wijzigingen sociaal statuut
Verzekeringen
Pensioen
Wettelijk pensioen
Pensioen berekenen
Met pensioen gaan
Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen (VAPZ)
Onderneming
Wijzigingen onderneming
Aftrekbare kosten
Vervangende ondernemer
Bedrijfsleider
Eerste werknemer
Aanwerven
Verlonen
Klanteninformatie
Documenten
Publicaties
Tarieven
Nieuws
FAQ
Infosessies
Tools
Aanvraag attesten
Berekeningen
€-conometer
Nieuwsbrief voor zelfstandigen